torsdag 4 oktober 2007

Gästbyte

Johanna har åkt hem, Flo Mo har anlänt. Doften av parfym börjar vädras ur och lägenhet fylls nu istället av gangster-rap. Jag tror att det kan bli tre riktigt kul veckor med Örebros egen 50 cent, men än så länge suger jag mest på karamellen att min älskling, i egen hög person, faktiskt just besökt mig. Känns nästan lite overkligt.

Medans Micke Exets besök präglades av spritfester och busliv i Sin City (Vegas) så var Johannas, av naturliga skäl, mer av den lugnare och romantiska sorten. Efter att ha besökt San Diego Zoo, åkt på cykelutflykt och myst framför romantiska komedier har vuxenpoängen fullkomligt strömmat in.

Som jag skrev i förra inlägget lyckades jag dessutom få ledigt en hel del dagar och det var riktigt skönt. Nu är det dock dags att börja göra lite nytta som konsulatpamp igen. Har faktiskt varit här halva perioden nu och det har blivit dags för mig att hitta den person som tros vara kapabel att ersätta PR-hjälten Johansson =). Vi har haft annonser ute ett par veckor och nu ska det telefonintervjuas. På engelska dessutom. Känns lite konstigt att jag som knappt själv vet hur man söker jobb ska sitta och låta viktig och auktoritär. Men det är väl bara att ta tjuren i svansen, eller vad det är man säger.

Nu ska jag ut och göra FloMo bekant med Pacific Beach by night. Jalla bye!


Hur många vuxenpoäng är en cykelutflykt?


På housewarming i Handelskammar-Markus nya lya.


Bland pelefanterna på San Diego Zoo.


Isbjörnar i Kalifornien känns som en inte helt
lyckad kombo.

Bajen, bärs och rakade jättepandor.

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag säger som Martin (artisten)
"yeah yeah wow wow"

Exet-Travels sa...

Själv nöjer man sig kort & gott med; PANG !! :)

Anonym sa...

otroligt mycket vuxenpoäng att åka på cykelutflykt... not! ni fick möjligtvis några lågstadiepoäng när ni gick på zoo. Och massa tråksvenssonpoäng när ni möttes på andra sidan jorden för att titta på bkomedier. fast partikelmannen tycker om dig ändå för den sista bilden med kommentar fick partikelmannen att skratta. kosmos.

Anonym sa...

tänkte kommentera och hylla sista bilden jag också men såg att partikelmannen redan har gjort det. och då bär det emot. men va fan: fantastiskt bra bildtext till en skön bild.
/ Jacob

Erik sa...

Partikelmannen, kan du inte bara låta oss töntar hållas? Själv tycker jag att du var lite jante när du dissade våra bandanas i Baresi. Och att du åkt en jävla massa tåg i ett U-land kommer du inte långt på ska du veta! =)

Exet-Travels sa...

Nu tycker jag det är dags för en uppdatering! Vad e de du & Flow Moe styr med där borta, förutom att du springer runt med pistoler etc?

Anonym sa...

Örebro universitet söker Informationstrateg och informatör om du behöver träna på jobbsökningar kolla med Johan lundborg +46 19 30 34 18 www.oru.se

som ett alterativ på sossetemat söker Handels Kommunikatör/presssekreterare. kolla med Judit Hadnagy +46 8 412 68 03. www.handels.se. Både jobben ligger ju lite långt från Dals Ed och risken är ju att FloMo snor mitt tips och hinner före, men jag har inte din e mail här i Halsinki/morbror Lennart

Patrik Edvardsson sa...

Man vet att det är en konstig värld man lever i när till och med Eriks morbror refererar till Markus som Flo Mo:)