måndag 10 december 2007

Början till slutet

Ännu en vecka är till ände och nu är det inte så lång tid kvar här. Har just kommit hem från Linnéas och värmlänningarnas avskedsmiddag, då de imorgon sticker till New York och Karlstad. Igår firade vi av Jan-Eric o.s.v. Själv ska jag ju dock hinna med att åka på roadtrip med släkten, köra lite overlaping med min efterträdare samt hälsa på Micke Exet i LA innan jag flyttar hem. Kommer den 13 januari om ni hade glömt det.

Under den gångna arbetsveckan har jag och Erik bland annat representerat fosterlandet på en mässa i Balboa Park, innehållandes ett luciafirande. Som den gamla säljare man är var det förstås en enkel match, och Sverige kan nog snart räkna med en kraftig uppgång i antalet turister från San Diego.

Jag har också hunnit med att bli intervjuad av Örebro Universitet som även i år tagit det sunda beslutet att använda Erik Johansson som ansikte utåt i kurskatalogen. Det finns inte så många av oss perfekta människor =).

Nämen allvarligt talat så känner jag mig inte sådär värst perfekt just nu. Börjar få lite ångest över vad jag sysselsätta mig med om en månad. Risken för en rejäl baksmälla är överhängande och de skulle kännas lite som ett steg tillbaka att behöva börja plugga igen. Har visserligen blivit antagen till en kurs på Journalisthögskolan men visionen är ju att jag ska skaffa mig ett jobb. Nån som vet hur man gör?


Jag och Erik bekantar San Diego-borna med gula Läkerol på
December Nights i Balboa Park.

Min tjif, Dr. Ulf, gick steget längre i markandsföringen av Sverige.


Lite oväntat dök Pernilla Wiberg upp i luciatåget.


Avskedsmiddag för Linnéa och värmlänningarna (skulle kunna
vara ett dansband) på Hard Rock Café.

4 kommentarer:

Exet-Travels sa...

Ser ju ut som du haft de trevligt Johansson!
Dock lite förvånad att du inte smällt upp på en bild på dig & Wiberg, för du var väl driftig nog att gå fram och presentera dig och berätta att du e från metropolen Finspång?

Anonym sa...

Haha, det var ju saklart inte den riktiga Pillan utan en tonarsbrud som var valdigt lik ;)

Patrik Edvardsson sa...

hehehehe, jag vet inte vad som är roligast, att Erik återigen är kreativ med bildtexten, eller att Exet verkligen trodde att det var hon.

Exet-Travels sa...

Hypotetisk:
Klart som fan de e Pillan!!