tisdag 4 december 2007

Patrik istället för praktik

Långens Lounge California Edition (min lägenhet) har varit en lättsåld produkt. I helgen blev San Francisco-Patrik homie nummer sex att besöka mig.

Besöket inleddes lite trevande med höstens första ösregn på fredagen. Langhoe Pleasure & Fun hade dock inte legat på latsidan inför ett sånt här hedersbesök och snart började leveransen. Förberedelserna var minutiösa och Patrik erbjöds ett program som var så fullspäckat och intensivt att till och med Micke Exet hade varit nöjd. Se här bara vilka möjligheter som gavs:
  • Besöka Sveriges Honorärskonsulat i San Diego.
  • Gå på knytkalas i Linnéas familjs $3 miljonersvilla.
  • Spela ölbrännboll med Handelskammaren.
  • Dynga ner sig på ett houseparty bland en massa 18-åringar.
  • Gå promenad längs stranden.
  • Förnedra sin polare på go-kart-banan
  • Besöka en utsiktplats (lite svårt dock att imponera på en snubbe från San Fran).
En mycket lyckad helg måste jag säga men nu har dock Patrik bytts mot praktik igen. De kommande veckorna ska det planeras möte, skrivas PM och överlämningsrapport samt tillsättas en ny styrelse i Swedish Center. Dessutom börjar det bli dags att luska ut vad tusan jag ska göra när jag kommer hem om en dryg månad.


Jag, Patrik och Ben på go-kart-banan i Miramar. De roliga
mössorna var obligatoriska och kostade $2.


Rent sportsligt var helgen ett misslyckande. En stor dag
för alla taco-älskare dock.


San Diegos Ölbrännbollsförening.


"Coors är den bästa amerikanska ölen", mös Patrik efter att ha
slagit hem mången poäng med sin patenterade Stora Släggan.


Lag 2 stod sig slätt mot Lag 1 – Johanssons fina löpsteg till trots.


"Jeg kan bere er både på ryggen min", lovade Jan-Eric.
Några sekunder senare var Erik nära att hamna i Nangiala.


Houseparty. Vad som inte framgår av bilden är att det var kallt
nåt så fruktansvärt den här kvällen.

5 kommentarer:

Patrik Edvardsson sa...

haha, jag skrev precis om besöket i min blogg, men din rubrik slog min med hästlängder. Hypotetisk redaktion kan dock intyga att Langhoe Productions stod för ett mycket imponerande program under helgen.

Anonym sa...

Inte för att det har något som helst att göra med inlägget, men Pizzeria Perfekt i Fimpan får tyvärr bara 2 svaga designer-jeans. Kinahaken med tillhörande Crack-horor i SF får båda stabila 3or,

Anonym sa...

Hahaha, vad fan gjorde du där? Själv tycker jag att Perfect bakar helt okej pizzor, men jag kanske är jävig eftersom jag bodde two blocks därifrån.

Anonym sa...

Fel! Jag blandade ihop pizzeriorna. Har visst bott i USA för länge. Det var Pizzeria Angela som låg two blocks från mig. Du har helt rätt i att Perfect inte är nåt att hänga i julis. Dög bara som ett alternativ till skolmaten minns jag (den fängelseliknande byggnaden på andra sidan vägen är mitt gamla gymnasium).

Anonym sa...

Haha, jag och Mjällby skämtade om att det var din/AC Milans skola. Vi var påväg för att se 50 öre i Peking.
Pizzeria Angela såg faktiskt lite trendigare ut, men den låg ostrategiskt nog efter Perfect i vår färdrikning.