måndag 17 december 2007

Payback time


Nu är det slut på syndandet. Efter att ha levt rövare i stort sett varenda helg så skulle jag i lördags komma att göra något jag inte gjort sedan Nixon-administrationen styrde landet – nämligen att gå på gudstjänst. Nu var det visserligen ingen vanlig gudstjänst utan en svensk sådan som konsulatet och Svenska kyrkan i LA arrangerat, med svenska psalmer och allt.

Den lika svenska prästen blandade dock ihop psalmerna och fipplade mest med mikrofonen. Det ska också sägas att kollekten gick dåligt och att det var ganska glest i bänkraderna på Peñasquitos Lutheran Church – något som marknadsförare Johansson nog får ta på sig. Hela arrangemanget räddades av det efterföljande kyrkfikat som får fyra Lukasevangelier av fem i betyg.

På kvällen blev det bio med Emelie och Daniel. Vi såg den lite lustiga filmen Awake, som handlade om en stackars karl som Jessica Alba önskade livet ur. Ingen Erik-film direkt, även om Lena Olin gjorde en ganska stabil insats som bitch.

Nu är det söndagskväll och imorgon drar den sista arbetsveckan igång (bortsett från overlapingen i januari). Börjar kanske bli dags att få klart det där PM:et som ska in till universitetet. För en gångs skull lär jag komma rejält utvilad efter helgen. Här är en lista över vad jag gjort idag:

Nästa helg däremot, då kommer släkten!

1 kommentar:

Exet-Travels sa...

Hoppas på uppdatering snart nu! Du är ju ute på Road-trip nu, och idag om en vecka syns vi i LA :)

Jag åker på onsdag, kom tidigare om du vill !!